مهدی سافت 313 / MS313.IR

بهترین ها برای بهترین ها

بسم الله الرحمن الرحیم

 

۷ دلیل برای تولید محتوای رایگان

آیا تا به حال شده که وارد فروشگاهی بشید ، که درحال ارائه محصولاتی باشه که هیچ هزینه ای بابت اون ها دریافت نکنه ؛ به احتمال خیلی زیاد یک همچین چیزی رو دیدید مثلا یک فروشگاه ترشی فروشی بیاد و قسمتی از ترشی هاش رو به صورت رایگان به مردم عرضه کنه.

در این مقاله میخوایم ۷ دلیل رو با هم بررسی کنیم تا ببینیم که محتوای رایگان چه تأثیرات مثبتی رو تو کسب وکارمون می ذاره ( و باعث افزایش فروشمون میشه ) .

۱- افزایش اعتماد

مورد اولی که ما مورد بررسی قرار میدیم موضوع خیلی مهم به نام اعتماد هست .

ابتدا یک سوال از شما می پرسم آیا حاضر هستید که بین دو محصول محصولی رو خرید کنید که اعتماد کمتری بهش دارید ؟

به احتمال خیلی زیاد جواب شما نه هست .

پس موضوع اعتماد یکی از مهم ترین عوامل خرید هر مشتریست .

خب حالا برسیم به این که محتوای رایگان چطور باعث میشه که اعتماد مشتری نسبت به ما بیشتر بشه .

مورد اول : مشتری ما رو به عنوان یک متخصص میشناسه 

منظور از این مورد اینه که وقتی ما مطالبی رو به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار میدیم و مشتری اون رو مشاهده می کنه اتفاقی که می‌افته اینه که اون ما رو به عنوان یک متخصص می شناسه و اگر احیانا محصولاتی را هم به سایت اضافه کردیم چون مارا به عنوان متخصص میشناسه راحت تر به ما اعتماد می کنه و پول رو پرداخت می کنه . یکی از بهترین مثال های ایرانی دیجی کالا است که اطلاعات و محتوا محصولات را به صورت دقیق در اختیار مشتری قرار می ده و در نتیجه اعتماد مشتری نسبت به محصول افزایش پیدا می‌کنه .

مورد دوم : کمک رایگان و صادقانه 

این موضوع باعث میشه که مشتری احساس کنه که ما رابطه‌ی دوستانه با او داریم و در حقیقت خریدی که مشتری میخواد انجام بده از دوستش هست .

با این کار اثبات می کنیم که به فکر مشتری هستیم .

۲- شانس تست ( این شانس رو به مشتری بدید که خدمات شما را مزه کنه )

بر می گردیم به مثال اول که یک فروشگاه ترشی فروشی برای این که مشتری رو جذب کنه سعی می کنه با کمی ترشی که هزینه زیادی هم نداره مشتری رو ترغیب به خرید کنه .

با این کار مشتری رو معتاد خودتون کنین

نماوا یکی از سرویس های نمایش فیلم شرکت شاتل هست ، ابتدای کار که می خواست شروع کنه به تمامی مشترکین خودش سه ماه اشتراک رایگان هدیه داد و درصد عظیمی که به سریال ها و فیلم های اون عادت کرده بودند ( یا به قولی معتاد شده بودن ) حاضر شدن خودشان هزینه ماه های بعدی را بپردازن .

کاری که نماوا کرده بود کاملا هوشمندانه بود چون میخواست به جای صرف هزینه برای بیلبورد های تبلیغاتی یا تبلیغات تلویزیون کاری رو انجام بده که به مراتب اثر بخش تر باشه .

مثال های دیگر مانند نرم افزار تپسی ، اسنپ و …

۳- دریافت اطلاعات ارزشمند ( کاربر یا مشتری )

در حال حاضر در دنیای مدرن شرکت های بزرگ پول های هنگفتی را هزینه می کنن که بدونن مثلا چه کفشی رو طراحی کنن که فروش بیشتر داشته یا از چه رنگی استفاده کنن و برای این که به این اطلاعات مهم دست پیدا کنن به شرکت مثل فیسبوک گوگل و … مراجعه می کنن .

یکی از کار های مهمی که شما می توانید انجام بدید این هست که به ازای محتوای رایگانی که تولید می کنین از کاربر شماره تماس ، ایمیل یا … دیگر بخواین .

در ضمن می تونید در هر محتوا از کاربر بخواین که نظر خودش رو بنویسه .

۴- بازدید سایت و ‌SEO

با تولید محتوای های کارساز و رایگان برای مشتری روز به روز بازدید سایت شما افزایش پیدا می کنه و حتی کاربر برای دفعات بعد حاضره بیاد سایت شما رو باز کنه و این منجر به این میشه که رتبه‌ی شما روز به روز بهتر بشه .

در صورتی که محتوای شما جذاب باشه احتمال این وجود داره که کاربران به صورت داوطلبانه محتوای شما را به اشتراک بذارن .

و حتی ممکن هست به وب سایت شما لینک بدن بدون هیچ هزینه و کاملا رایگان .

۵- تبلیغ رایگان

برای فروش باید دیده شد .

شما تا موقعی که چیزی از محصول رو نبینی به خرید اون اقدام نمی کنی یکی از بهترین راه های برای نمایش سایت و محصولات ، محتوای رایگان هست .

کاربر با محتوای شما درگیر میشه علاقه‌مند میشه که بقیه سایت رو هم نگاه بندازه و با این کار برای شما یک تبلیغ رایگان میشه ؛ دقیقا مشابه مثال نماوا.

۶- برند سازی

اگر قواعد و قوانین برند سازی رو به خوبی استفاده کنین و هویت بصری به سایت و کسب وکار خودتون ببخشین اسم دامنه و حتی رنگ کسب و کار ما در ذهن مشتری حک میشه ( و این جاست که اگر شما خواستین جایی تبلیغات بکنین تاثیر گذاری تبلیغ بیشتر میشه ).

برند سازی باعث میشه کاربران شما نسبت به شما علاقه پیدا کنن و اگر احیانا رقیب پیدا کردین شما رو به راحتی کنار نمی ذارن .

۷- تحلیل و آمار کاربران

با نصب ابزار هایی مثل گوگل انالیز و با مشاهده این که الان کدوم محتوا بیشتر دیده شده یا رده سنی مخاطبین چه سنی بوده شما می تونین استراتژی رو برای تولید محصولات بعدی خودتون به دست بیارین .

همچنین کاربران برای شما نظر هم ارسال می کنن و این نظرات باعث می شه که بتونین تصمیم گیری بهتری بکنین .

تصاویر بالا از سایت unsplash.com دانلود شده است

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید یاعلی خدانگهدار .

مصطفی صالحی پور

پنجشنبه 12 مهر ۱۳۹۷

نظرات ( تاکنون نظری ثبت نشده است )