مهدی سافت 313 / MS313.IR

بهترین ها برای بهترین ها

بسم الله الرحمن الرحیم

تئوری صف و اعتماد کاربر

شاید براتون اتفاق افتاده که وارد بازار شدین و دیدین که بین 100 تا مغازه‌­ی موجود که تو هر کدوم شاید دو سه تا مشتری در حال خرید کردن هستن یک مغازه هست که غلقله است و جای سوزن انداختن هم نیست .

یا این که یک کسب و کاری باشه که برای استفاده از خدماتش باید تو صف وایسین .

شنیدین می گن فلان دکتر اونقدر خوبه که بخوای ویزیت بشی باید دو ماه حداقل تو صف باشی .

در کسب و کار های آنلاین

حالا می خوایم همین صف رو در کسب و کار های آنلاین مثال بزنیم .

شاید برای شما پیش اومده باشه وقتی اسم یک برند رو میشنوین اول از همه به دنبال پیج اینستاگرام اون برین و اگه ببینین که پیج اینستاگرام اون ­بازدید داره فالور هاش زیاده پست هاش خیلی لایک می خوره و کامنت داره احتمال میدین که این کسب و کار ، کسب و کاریه که کارش رو داره خوب انجام میده که افرادی زیادی در حال فعالیت و توجه در پیج اون هستن.

یا اینکه وارد کانال تلگرام اون میشید و چک می کنید که چند ممبر داره چقدر ویو میخوره و … ، تمام این مثال هایی که زدم مربوط میشه به تئوری صف یا همون سیاهه لشکر که در انتها سبب اعتماد مشتری یا کاربر میشه .

بعضی مواقع کسب و کار ها برای اینکه فروش خودشون رو افزایش بدن از این تئوری استفاده می کنن .

شیرینی فروشی تعریف می کرد برای اینکه فروشش رو افزایش بده اقوام و دوستانش رو دعوت کرد به هر کدوم یه تیکه شیرینی داد و سبب شد که مغازش شلوغ دیده بشه و جلب توجه بکنه .

حالا ما قراره همین مسأله رو بتونیم توی کسب و کار خودمون اجرا بکنیم .

وب سایت

یکی از چیز هایی که نظر کاربر رو در کسب و کار های آنلاین جلب می کنه میزان مشراکت های اعضای اون سایت هست به طور مثال شما وارد یک وب سایت میشید و می بینید که پایین یک مقاله 100 نفر نظر نوشتن همین مسأله موجب میشه شما تو ذهنتون این شکل بگیره که این کسب و کار ، کسب و کاری هست که مخاطبین زیادی داره و افراد زیادی به این کسب و کار اعتماد کردن ( باز هم موضوع اعتماد به میون اومد دوستان موضوع اعتماد خیلی موضوع مهمی در کسب و کار هست ) .

مسأله‌ی دیگه‌ای که ممکنه خیلی ها رو جذب کنه نظرات کلی در رابطه با وب سایت هست ، که اکثر کسب و کار ها بخشی رو درست می کنن و اسمش رو نظرات مشتریان می ذارن در اون قسمت باید سعی میکنن مشتری هایی که به معنای واقعی کلمه از اون ها راضی بودن رو نشون بدن این طوری افراد و کاربر های دیگه که وارد سایت میشن می تونن بهتر اعتماد کنن .

سئو مناسب از عواملی هستش که باعث میشه این ذهنیت در مخاطب شکل بگیره که ، کسب و کاری که صفحه اول گوگل هست حتما سال های زیاده داره کار می کنه و مخاطبین زیادی داره و می تونه به ما کمک کنه .

تصاویر از مشتریانمان و سمینار ها و کارگاه : شاید شما کسب و کار آموزشی داشته باشین اگه این طور هست به یاد داشته باشین که با نمایش تصاویر سمینار ها و کارگاه هاتون می تونید اعتماد رو در ذهن مخاطب افزایش بدین ( البته این تصاویر رو می تونید در اینستاگرام خودتون هم منتشر کنین ).

کار های بزرگتون رو نشون بدین

اگر کسب و کاری مشابه به کسب و کار های طراحی صفحاب وب دارین بهتر است نمونه کار هایی که برای افراد و کمپانی های معروف انجام شده رو حتما به کاربران خودتون نشون بدین .

اگر کسب و کار آموزشی دارین اگر برای ارگان خاصی و یا با افرادی خاصی برنامه آموزشی و یا سمیناری برگزار کردین حتما تصاویر و فیلم اون رو به مخاطبین خودتون نشون بدین .

حتی اگر کار های بزرگ انجام ندادین به رایگان هم که شده برای کسب و کار های بزرگ کار کنین .

حضور در تلوزیون و رسانه

اگر موقعیتی پیش اومد که در تلوزیون حضور پیدا کنید سعی کنید قسمتی از اون برنامه رو در سایت و شبکه های خودتون به اشتراک بذارید .

از رسانه ها و خبرگزاری ها بخواهید در باره شما بنویسند این مسأله می تونه به نفع شما باشه و شما رو حرفه ای تر نشون بده .

می تونید خودتون به عنوان نویسنده در سایت های دیگه فعالیت داشته باشید و برای خودتون بک لینک دریافت کنید و در رابطه با خودتون تبلیغ کنید به هر حال این به نفع هر دو کسب و کار هست هم کسب و کار شما و هم  کسب و کاری که شما برای اون در حال نوشتن محتوا هستید .

سعی کنید در اکثر محافلی که مربوط به کسب و کار شما میشوند حضور داشته باشید به طور مثال رویدادی در اکثر شهر های ایران برگزار می شه به نام همفکر شرکت کردن در اینگونه رویداد ها خالی از لطف نیست ، حتما می تونید به عنوان ارائه دهنده ( کسی که به عنوان مدرس در اون جلسات سخنرانی می کنه ) هم فعالیت کنید که این هم باعث افزایش اعتبار شما می شود و هم باعث شناخته تر شدن شما .

امیدوارم ترفند هایی که در این جا مورد بررسی قرار دادیم مفید واقع بشه و بتونید کسب و کار خودتون رو روز به روز بهتر کنید .

یا علی خدانگهدار

مصطفی صالحی پور

25 مهر 1397

نظرات ( تاکنون نظری ثبت نشده است )